Sjukling

Måndag, lunchtid, och jag gör mig inte iordning för att kila till skolan och ha psykologi lektion. Nej, istället sitter jag hemma i Uddevalla, har precis vaknat.
Varför? För att jag är sjuk.
Jag kan leva med att vara sjuk, dock är detta inte världens timing eftersom skolan har börjat precis och jag saknar lektionsplanering för ett ämne och samtidigt borde jag verkligen(!) närvara vid psykologin eftersom vår hemtenta ska in på måndag (kris!!!). Jag ska försöka jobba hemifrån så mycket jag kan men saken är den att det blir inte lätt. Har ingen vanlig förkylning den här gången. :S
Symptom: Två veckors långvarigt (och upp och ner i styrka) illamående, yrsel, magont, trötthet (seriöst jag sover minst 10 timmar om dagen, att gå från 6-8 till det är ett stor grej, det händer väldigt sällan) och till och från har jag haft spänningshuvudvärk, hjärtklappning och ont i halsen.
Två veckor, det är sen dess att vi kom tillbaka från Egypten, illamåeendet började faktiskt på flygplatsen hem. Jag trodde att det berode på allt socker och fett som jag fått i mig.

Sååå...efter lite övervägande så gick jag och Jonathan till doktorn här i Uddevalla (man får tid på en timme om man ringer, I Göteborg tar det minst två veckor eller 8 timmar på axess, usch!). Han tog en massa prover men det var inget fel på ngr av de värden man kunde kolla just då, urinprov och blodprov var så normala så. Man kunde också utesluta en massa sjukdomar eftersom jag inte har spytt och inte haft diareé. Och det enda vi har att gå på nu det är prover som jag ska lämna idag som ger svar ifall att jag möjligtvis skulle ha larver eller amöbor i magen som jag fått i mig via mat eller vatten i Egypten. 
Det låter lite skabbigt måste jag säga....djur i magen, men det e klart: Vad som helst är bättre än att inte veta och bara gå och må för jä**gt.
 
Vill bli bra nu...det är grymt irriterande det här :(
Men det är tur att jag har min Jonathan, han tar hand om mig så bra ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0