Stunder som jag aldrig kommer glömma

Det finns vissa saker som jag kommer att sakna fruktansvärt mycket när jag flyttar till Uddevalla sedan.
1. Mitt rum
2. Alla underbara ögonblick jag upplevt där....och nu menar jag mest lugn. MItt rum är min tillflyktsort, det är här jag är jag och ingen annan stör. Det är absolut bäst på hösten/vintern. När det blivit mörkt ute tänder jag ljus och bara njuter av synen, det ger ett så vackert sken just här, just mot den mörka kontrasten utanför fönstret och mot de vita väggarna. Det ger ett vackert och stilla sken som rör vid ens hjärta på ett mysigt sätt, som om det voe inlindat i ett tunt lager med dun eller bomull.
Ibland kan jag tända bara något ljus och lägga mig på en filt på golvet med lite lugn musik i bakgrunden. Det blir så still, inga ljud kommer utifrån eftersom alla stenväggarna skyddar på bilar och stadsljud och på något konsigt sätt så märker jag inga andra ljud heller, fast än att de finns där.
3. Alla kvällspromenader i Göteborgs centrum. När solen sakta sänker sig och man ser alla vackra färger som övergår i mörkblått och svart mörker. När alla tända lampor och varma färger lyser från fönster och när gatlampor färgar gatorna med ljusklickar i oilka färger och former. När man inte är ensam fast det känns som om man äger hela stan. När luften blir så underbart frisk och småkylig. När natten är antågande och storstadslujden avtar, sakta men säkert.
Det är frihet.

 
Jag önskar jag kunde visa hur vacker det är i verkligheten, och dokumentera hur gott det luktar med ett brinnande doftljus. Det får helt enkelt bli ytterligare ett minne att bära med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0