Fingret i kläm

Smack! sa det då Sara la fingret på dörrkanten och den small igen av korsdrag, som jag inte hade räknat med. Det gjorde ont ska jag säga Er, redigt ont. Ytterdörrar är ett elakt släkte. Nu har jag väldigt svårt att använda mitt långfinger :S


Idag är det onsdag, det innebär gympa, vilket i sin tur innebär årets första lektion ute på mossen och självklart också att springa tre kilometer. Jag kan fortfarnade inte springa p.g.a. knät så det blir helt enkelt bara att gå runt hela banan...igen. Ska försöka springa lite med det kommer nog mer bara stjälpa än hjälpa skulle jag tro. ar ag otur kommer jag inte att kunna stödja ordentligt på benet ieftermiddag. *suckar*
Det är allmän tortyr det där springandet, det är ingen som gillar det ändå.

Börjar 08.10 idag men det blidde lite extra tid över nu på morgonen så jag tänkte blogga lite för att fördriva dötiden.
Pratade med Jonathan igår...news flash...och vi sa det att jag får helt enkelt åka upp till Uddevalla, igen, för att söka jobb där. Det blir femte helgen i rad. Egentligen var det ju meningen att han skulle ha kommit hit denna och nästa helg för att jag skulle kunna vara hemma lite innan flyttlasset går men så verkar det inte bli.

Skrev religionsprov igår. Det gick väl ok antar jag. Frågorna var ändå dödensvåra så jag chansade en del, hade glömt bort hälften av allt det jag nötade in kvällen innan. Det var skojigt, jag var två sekunder från att få ett hysteriskt skrattanfall under tiden då jag skulle svara på några frågor om "de kanoniska texterna" och dess innehåll...hehe...mm...kul.
Passade på att handla pappas present, igen, och efter ett massa springande hit och dit på Clas Olssons med tillgodokvitton och produkter så fick jag äntligen ordnat även detta. Sen sprang jag i ett dussin affärer för att hitta Jonathans present men det sket sig för det var inga som sålde vanliga enkla så jag får helt enkelt leta upp samma sak, fast i en annan tappning. Hade kunnat säga det men då hade gullet läst det och det vill jag inte.

Längtar tills dess att han får det...för som jag sa igår, det speglar både dåtid, nutid och framtid. Han lyckades dock inte komma längre i gissningslek än en spegel :P

Nej, nu ska jag packa ihop alla saker och kila iväg till skolan.
Ha're gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0