Vattenpalats

Japp, det var där jag och Jonathan spenderade vår söndags eftermiddag, på vattenpalatset i Vänersborg.
image16

Oj, vad kul vi hade! Vi åkte vattenrutchkana (ja, jag vrålade så det fanns inte...men bara för att det var roligare!^^) och åkte i strömmarna med en frigolit båt. Jag satt i och Jonathan puttade på och lekte haj, det var så barnsligt kul så det fanns inte. Och ja, jag skrattade en massa.
Det finns en hel del fördelar med att älsklingen är stark! Te.x så kan han ställa sig på huk under vatten, med mig på sina axlar och skjuta upp som en kanon. Då flyger jag genom luften och ner i vattnet. ^^ Sen kan han ta mig i sina armar, hoppa upp och ner och kasta mig.
Herregud va kul vi hade!
Oooh, och jag lekte hund...gullet fick kasta en sån där röd plast ring och jag dök efter och fångade den med tänderna.
När vi gick därifrån, efter en glass (mm) så var det en stor mysig glad klump i hela mig.

Sen åkte vi till Torp och handlade mat inför kvällen. Det blev kyckling med ngn indisk curry blanding (cremé fraiche och kryddmix) och potatiskroketter med vitlöks smak. Mm. Ja, vi kryddade kycklingen med en av de nya kryddorna från Santa Maria. Jättegod!
image19
Rekomenderas starkt. Vi köpte två till, en med olika salttyper och en med chili och choklad. Den sista är nog rågod, speciallt med tanke på att varm choklad med chili är mums!

Kvällen spenderade vi framför Warhammers. Ja, tro det eller ej men jag provade faktiskt på att måla tönt gubbar. :P Och det var riktigt roligt. Fungerade ungefär som ett modellbygge. Men, det blir nog lite roligare också för att jag gjorde det med min älskade <3
(Det blir liksom roligare att göra saker när man gör dem tillsammans.)

Tja, sen kom ju den där gräsliga dagen när jag var tvungen att åka hem, dvs idag. Fick gå upp 05.00 för att kunna hinna med bussen (spelade pokémon hela vägen:P) och sedan ar det dags för skola klockan 08.00.
Idag var första dagen med det nya schemat och tre nya kurser; Matte E, Religion A och Astronomi A.
Religionen sög men de andra var underbara! Astronomin var lätt bäst...jag nästan satt och gapade...och vad glad jag blev när läraren sa att vi skulle lära oss stjärnbilder. Det är lätt bland det bästa jag vet, att bara sitta och titta på stjärnor. De är så vackra.

Nåja, nu ska jag ta en välförtjänt paus med något kul innan jag kojar. Skrev precis färdigt Historia uppsatsen (wohoo!) och skickade in den (now there's no return! Oo). Får väl se vad som händer och sker (eller fötter, som mamma säger).

God natt på er allihopa! ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va inte de pa sondagen som vi var i vannersbog? Not cuz it matters :p
Tror bestamt att vi lag o flaskade i soffan pa lordagen o gick upp vid 12 tiden ^^

Skall bli skitkul nar du lart dig massa astronomi o du kan lara mig lite :D

and btw, i love u

2008-03-04 @ 10:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0