Eftermiddags klagan

Sitting here wasted and wounded at this old piano...
Tja, det stämmer ju till viss del, känner mig wasted and wounded...så trött och har ingen aptit över huvudtaget...har inte vart hungrig sedan före frukost och det är ett mirakel (nåja) för att vara mig. Jag är ALLTID hungrig. Nu har jag fått äta bara för att  jag vet att jag är tvungen. Skum känsla ska jag erkänna.

Nåja. Dagen har vart ganska jobbbig...gick till skolan (hade tänkt skolka första lektionen) för att få tillbaka mitt biologiprov men det fick vi inte. Religonen var gräslig, as always! Asså, grejen är den (utan att försöka göra ngn sur) att jag tycket att det mesta med religion är struntsnack och det gör att när vi disskuterar religion och olika religösa samfund osv osv, så blir jag mest bara irriterad. I grundskolan tvingades jag gå på två kristna skolavslutningar varje år. Vad är det som gör att man anses som "kristen" bara för att man är svensk? Jag var alltid lika sur när det var avslutning och alla skulle sjunga psalmer och lyssna på prästen som berättade hur god Gud är och hur underbar och helig Jesus Kristus är. Visst, ingen i min familj är kristen men det var ändå de avslutningarna som fick mig att avsky alla västerlänska religioner. Visst islam och judendom dyrkar inte Jesus, vissa dyrkar inte alls, men det är alldeles för mycket rabalder osv runt omkring det hela.
Ok, sammafattningvis (för jag känner att jag bara rabblar):
 Folk får gärna tro på vad de vill, så länge de inte försöker få mig att tro,"förstå" eller delta i aktiviter med religiös inriktning som jag inte vill vara med på!




Jaja, annars då. Historian var också jobbig...alla prov som ska disskutera hit och dit, massa frågvisa och "uppkäftiga" personer, som vanligtvis inte alls stör mig så mycket men just idag orkade jag verkligen inte med någonting. Varför kan man inte bara lyssna på läraren och acceptera att saker är som det är, ur flera asspekter och inte bara schema och provuppläggning? Orka hålla på!

Ska se om jag kan få lite sömn. Tror jag behöver ngn form av power nap. Så trött så jag vet inte vad. Får låta bunny's vilja gå igenom, han tjötade om att jag skulle sova lite...

Saknar dig älskling, så innerligt! Vill att det ska vara helg snart, helst på en gång så jag kan få hålla dig i mina armar (eller tvärtom ;P)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0