Utkast: Jaha, och ...

Jaha, och var ska man börja ngnstans?

Kronologsikordning kanske är bäst. Då blir det studenten.
Vi började morgonen hemma hos min far; jag, Ester, Anna och Sofia. Malini, Adde och Jo kom inte förrens det var dags att gå men det gjorde inget för det blev mer mat till mig ;) Nej, men vi hade kul, smällde champange från balkongen och var allmänt studentyra (alla utom jag, men vi kommer till det ) ^^
 mumsich!

Sedan gav vi oss av till skolan för att signa hattar, säga hejdå till lärare, ta ett foto, sitta i en aula alldeles för länge och äta buffé i bamba (riktigt god...n uvet vi vart alla bambas pengar går :P). Det var ganska segt fram tills dess att vi sprang ut (och ja, jag år forrtf. sur för att jag inte fick ett stipendie...KANSKE får det i jul...tack så mkt) men sen blev det kul. Först blev jag helt omringad av släkten och helt nedhängd av alla blommor...gissa om det vägde mkt med 10 blombuketer, lite gosedjur och 2 champangeflasjor (varav en var helt och hållet i plast :P). Sedan var det flak time...och det var sjukt kul att åka omkring på avenyn och skirka tills ma ninte hade ngn röst kvar...men det roligaste kom lätt när vi skulle bada i Poseidon...a once in a life time opp. WOW!
Det var jättteroligt!
 har dessvärre inga bilder på det :(
På kvällen bev det studetfest...drack lite för mkt och mådde ruskigt illa så jag och jonathan gick hem lite tidigare.
Nåja, nåja det är så det blir ibland.

Sen kom det roliga! Flytt! Och efter ett helvetiskt massa packande, städande osv. så sitter jag nu här i min och jonathans nya lägenhet ^^ It's a very nice feeling. Förvisso saknar jag Gbg döligt mkt...Uddevalla är alldeles för litet för min smak. Men det får väl gå antar jag. Ska ju faktiskt tillbaka dit i höst för att fixa lite i skolan...a final goodbye liksom. Ska bli gött....
och så saknar jag mamma en massa...
 fast det vet hon nog nu... ;)

Har lycktas skaffa jobb inom hemtjänsten också...först verkade det som att det inte skulle funka med tanke på att vi ska till rom men de tyckte om mig nog för de ordnade vikarie för mig den vecka och nu så fick jag jobb. Glad! Men så nerbös att jag dör ska tilläggas. Det är ju ett ensamjobb. Men bra referenser.
Ujujuj.
Var på medicindeligation idag för att lära mig lite sånt. Det enda jag egentligen undrar över är varför jag har provet ca. 1.5 veckor efter att jag börjat...då kan jag ju inte ge folk mediciner...X/ Ska höra med ordinarie personal imorrn....när jag går brevid...which reminds me...Jag måste verkigen gå och handla för vi har ingen middag och ingen lunch till imorrn. Vet inte ens vad jag ska ha...not good!
See ya later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0