Hemma hos pappa

Nu sitter man framför datorn i sitt rum som så många ggr förrut. Det är ingen hemma, nå, förrutom Jonathan då. Pappa & Elisabeth är i Enköping och hälsar på släkt (inte min).
Igår var vi på Operan och åt mat. Mormor fyllde åttio så hon bjöd oss på middag där. Jag åt en helstekt rödspätta. Så enormt god! Och servicen var också bra...så förrutom att det var dyrt så får det lätt en femma i betyg av mig. ^^

Igår var det jobbet som gällde. Från halv åtta till klockan två. Fy vad det var jobbigt. Jag hade bara sovit 6 timmar för vi var och såg Batman, the Dark Knight på kvällen så när jag gick upp klockan 06.00 så visste ja knappt vad jag hette. Sen var det sjukt varmt, över 30 grader i solen och jag var så glad att jag hade tagit min shorts.
Och efter det var det raka vägen hem, hämta pizza på vägen och sedn ta det lite lungt innan vi satte oss på en skålhet buss ner till Göteborg....kuuuuul.
Men kvällen var rolig. Vi pratade och skrattade och hade jättekul hela kvällen. Väldigt trevligt! :)
Vi åt också en jättegod mousetårta från Steinbrenner & Nyberg på Järntorget. Björnbär i pannacotta.

Ja, nu är det varmt ute igen. Passade på att ta en morgonpromenad innan värmen slog till och jag hann precis. Gissar på ca. 28 grader nu. Great asså. Hoppas att inte bussresan blir för varm för oss. Jonathan har ju långbyxor på sig. Stackarn! Men han är fin i sina byxor och sin skjorta. ^^
Tycker om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0