Sista skoldagen!

Sista skoldagen har precis lidit mot sitt slut och gjorde det i stor stil med prov i Rättskunskap. Underbart!
Har pluggat som en blå för att kunna få ett bra delbetyg, då vi bara har två prov i det ämnet (ok, man kunde välja att ha delprov för typ 1.5 vecka sedan på bara tre av 5 kapitel men det hade jag helt glömt så jag fick göra det nu på alla istället.) Dessvärre har jag inte kunnat plugga så mycket eftersom jag skrev slutprov (MEGA prov) i Fysik A i förrgår. Det innefattade ca. 12 av vilka jag gjort ca 8 och missat 4 då jag låg inlagd. För att göra det hela ännu roligare så kan man ju nämna att jag inte har pluggat fysik på ca. 2 år och således inte heller minns så mycket. Det har vart spontan plugg till och från under terminens gång och nu de senaste råplugg i två veckor...oftast med inslag av skrik gråt och böcker i golvet...wonderbar!
 
Fysik provet i sig var ju ganska roligt måste man säga! Det kändes ungefär som en bild lektion..."om jag sätter ett F där och ett s dör och kanske en 2:a där så ser det ju hyfsat bra ut...räkna ut? kan man det?!" Med andra ord så kommer resultatet kanske inte att vara det roligaste. X) Glömde faktiskt att rita små gulliga gubbar och finurliga svar...såna som pappa skickade för att muntra upp mig:
...
...
duuuuuuuuuuuuuumma blogg.se som inte vill ladda upp mina bilder!


Rättskunskapsporvet gick väl sådär; VG skulle jag tippa på. Klarade kunskapsdelen ganska bra men när det kom till att omsätta det i praktiken, dvs att dela upp arv mellan personer, så sket det sig totalt. Och självklart så var dessa frågor samanlagt värda 10p så jag är ganska körd på MVG fronten...synd. Får ta igen det nästa prov!

Försöker lite lätt att förtränga att så stressigt och så jobbigt som jag har haft det de senaste 2 veckorna kommer jag att få ha det de kommande tre månaderna, förmodligen varje dag, med tanke på att jag då ska bita i en fysik kurs som jag aldirg ens försökt med och med tanke på att även den på riktigt är 1.5 år lång...jag döööööör. Sen ska jag klara av psykologins hemtentor och de kommande uppgifterna i rättskunskapen...
..hjälp...

DOCK så är det inget jag vill höra talas om nu för nu är det en veckas härligt lov i Egypten som väntar mig...ska bli så skönt att få koppla av lite. Minns hur det var när vi var i Rom...inga måsten, inga krav, inget alls...bara Underbart sällskap, skratt och sol. LÄNGTAR!
Idag ska jag packa, städa, packa, städa, fixa en låtlista på mp3:n, springa till pappa, städa, promenera och drick minst 7 liter kaffe till....just det, slå in julklappar också :P Och imorrn åker jag till Uddevalla och på lördag morgon bär det av. Nice! Hurrgada here I come. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0