Ont i magen

Flytta kontor...
...flytta kontoret till Malmö...
...arbetslös...
Fy fan vad jag har ont i magen och det finns inget som kan göra det bättre.
Sommaren var ju planerad ju! Jobbet skulle ge mig den extra inkomsten som behövdes för att kunna pendla, köpa mat och skaffa gymkort...för att inte förglömma den del av Rom resan som inte betalas förrens vi har anlänt.
Vad gick fel?
Mådde jag för bra eller vad?
Fy vad ont i magen det gör.

Jaha och vad gör man nu då? Mina nya penga vanor bygger ju helt på min lön och studiebidraget, nu kommer jag inte få något.
Skaffa nytt jobb säger mamma och Jonathan, sök på en gång.
Ja visst det är klart att jag ska, men hur lätt är det att få sommarjobb nu? Det är ju för tusan nästan maj.
Ont i magen!!!

Kanske ska tänka på något roligare, om än bara för stunden.
Igår var det Hvitfeldtskadagen. Det innebär en massa aktiviter i olika klassrum, obligatoriskt att besöka minst 5, och såklart Hvitfeldtska loppet.
Dn dagen brukar inte vara rolig, bara utdragen. Men igår var den underbar. Jonathan tog ledigt och kom ner till Götet. Jag fick visa upp honom för alla (hehe) och bara visa att han är min och att jag älskar honom något så kopiöst.
Mella loppet och aktiviteterna sprang vi ner på stan och Droppen där Jonatan fick lämna blodprover. Han ska lämna på riktigt den 28:e maj. Dagen därefter är detbal i skolan, han får inte glömma att ledigt nu när vi fått tag i en biljett till honom också. :)
Vi kom 9:a i loppet, typ i mitten.
Studenten snart.
Ont i magen ännu en gång. Det blir liksom bara värre.

Jonathan ringde precis för att gratta, det är våran fem månaders dag idag. Gott. Det låter mer än fyra men det känns inte som så mycket ändå, trots att det är det. Skum känsla.
Vi snackade lite om jobb, men det gjorde det bara värre.
Ännu mer ont i magen. Ska bli intressant och se hur det blir sen på jobbet.
Jaja, jag ska sluta klaga och börja googla på jobb.
Ha're gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0